H A R D   R E A L I T Y  -   T V R D Á  R E A L I T A

POKUD JEN JEDINÝ MOTORKÁŘ PŘED RISKANTNÍM PŘEDJÍŽDĚNÍM NEBO NEPŘEHLEDNOU ZATÁČKOU UBERE PLYN, PROTOŽE SI VZPOMENE NA TUTO STRÁNKU, PAK SPLNILA SVŮJ ÚČEL 

IF JUST ONE SINGLE BIKER THROTTLES BACK INSTEAD OF RISKY OVERTAKING OR BEFORE BLIND CURVE BECAUSE OF THIS PAGE, ITS MISSION IS ACCOMPLISHED.

.

Účelem této stránky je VAROVAT a ODRADIT před zbytečnou frajeřinou a nerozvážností motorkáře, kteří si myslí, že zrovna jim se nemůže nic stát.  Doufáme, že reálné fotografie z nehod budou dostatečným odstrašujícím příkladem.

The purpose of this page is to remind and to warn about inprudence and false feeling if immortality

 

Projekt BLACK DOGS LE MC  pod názvem TVRDÁ REALITA pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu
  Vybrané případy nehod motorek za rok 2013
 (Zdroj Policie České republiky)

 Nehody, kde byl motocyklista poškozeným v důsledku nedání přednosti v jízdě jiným řidičem ZDE - nejvíce případů v této skupině nehod!
 Nehody, kde byl motocyklista poškozeným v důsledku vysoké rychlosti jiného motorového vozidla ZDE
 Nehody, kde byl motocyklista poškozeným v důsledku nesprávného způsobu jízdy jiného řidiče ZDE

 Nehody, kde byl motocyklista viníkem nehody vzniklé v důsledku nesprávného předjíždění ZDE
 Nehody, kde byl motocyklista viníkem nehody vzniklé v důsledku nedání přednosti v jízdě ZDE
 Nehody, kde byl motocyklista viníkem nehody vzniklé v důsledku vysoké rychlosti motocyklu ZDE - nejvíce případů v této skupině nehod!
 Nehody, kde byl motocyklista viníkem nehody vzniklé v důsledku nesprávného způsobu jízdy ZDE

Zdroj HZS ZK + ZZS ZK - Roman (KM)

(2013 - říjen - Huštěnovice)

Jezdec na motocyklu není při střetu s překážkou v porovnání s osobním automobilem ničím chránen.
Nemá airbagy, deformační zony atd...Nezbývá než se spolehnout na základní ochranné prvky v podobě kvalitní kombinézy, přilby a štěstí.

Veškerá enrgie a síly jsou v plné intenzitě přeneseny na samotného jezdce. V praxi to vypadá tak, že řidič motocyklu je buď vymrštěn mimo místo střetu, nebo zůstává zaklíněn pod vozidlem nebo svým motocyklem v místě střetu.

V tomto případě se jednalo o dvě zraněné osoby - řidič motocyklu (30) byl z důvodu poruchy hybnosti končetin a nastupujícího škokového stavu letecky transportován na vyšší odborné lékařské pracoviště s podezřením na poranění páteře a pánve, spolujezdkyně (25) byla se středně těžkým zraněním transpotrována do spádové nemocnice v UH.

Zdroj HZS ZK + ZZS ZK - Roman (KM)

(2013 - duben - Vizovice)

Čas nehody cca 20:45. Došlo ke kolizi motocyklu se srnou. Zvěř je s nástupem teplého počasí aktivní zejmena večer (migrace za potravou).

Jednalo se o dvě zraněné osoby - řidiče motocyklu (19) a spolujezdkyně (27).

Diagnóza: zhmoždění kyčle a stehna. Oba imobilizováni a transportování na úrazovou ambulanci.

Zlomeniny, vykloubeniny a podvrtnutí vznikají podobným mechanismem a je těžké bez RTG na místě určit závažnost poranění.

Zlomenina stehenní kosti může vést k vnitřnímu krvácení a skrýté krevní ztrátě až 1,5 litru při současném zvětšní obvodu stehna o 1 cm - to znamená téměř neznatelně. S hojením dlouhých kostí může být spojena tuková embolie. Motocyklové úrazy bývají ve 20 % spojeny s poraněním kyčle a pánve. Skrytá krevní ztráta při poranění pánve může být až 3
 litry krve, což může vést k šokovému stavu a smrti.
Zdroj HZS ZK + ZZS ZK - Roman (KM)

(2013 - duben - Zlín)

Čas nehody 5.50 hod. ráno, rozednívá se. Chabé osvětlení motocyklu v kombinaci s vycházejícím sluncem může zapříčinit, že motorkář nemusí jít vidět.
Motorkář (38) jel v obci asi 100 km/h a nedokázal adekvátně zareagovat, když mu z boční ulice vyjelo auto. Motorkář chtěl auto objet protisměrem zleva, ale nakonec do toho auta narazil zezadu.
 
Diagnóza: Krční a hrudní páteř, zlomenina LHK. Řádně imobilizován a transportován na ARO.
Poškození horní krční páteře (C1 - C4) je prognosticky velmi závažné.
Může dojít k obrně a poruše citlivosti horních i dolních končetin, obrně dýchacích svalů a poruše dýchání, které v krajním případě mohou vést k udušení pacienta.
 
V rámci první pomoci je velmi nezbytné dávat pozor při sundávání přilby.
Poranění hrudníku zvyšuje celkovou závažnost poranění. Rozhoduje o dvou základních životních funkcích - o dýchání a oběhu.
Poranění končetin jsou v rámci prioritních ošetření až na druhém místě, přesto mohou raněného ohrozit na životě zevním krvácením nebo krvácením do tkání.

Zdroj HZS ZK + ZZS ZK  - Roman (KM)

(2012 - Říjen - Napajedla)

V tomto případě došlo při nehodě motorkáře (21) a osobního vozu ke zranění hrudníku a levé dolní končetiny motorkáře.

V dutině hrudní se nachází životně důležité orgány: srdce a plíce, které jsou chráněny žebry. Při jejich zlomenináchs posunem úlomků může dojít ke zranění těchto orgánů se všemi negativními důsledky pro lidský organismus. poslední žebra se nachází až v dutině břišní a při jejich zlomeninách může být poraněn některý břišní orgán s následným krvácením do dutiny břišní.

Při zlomenině stehenní kosti může být poraněna i stehenní tepna, jedna z největších tepen v těle. Stehenní sval je podle literatury schopen pojmout 2 - 3litry krve, což může vést ke vzniku hemoragického šoku a následné smrti jedince. Bez viditelného vnějšího krvácení.

Důležité je tedy nepodcenit žádné zranění, počítat vždy s horší variantou, nezanedbat žádné příznaky, které by později mohly vést ke zhoršení zdravotního stavu, a nejednat unáhleně.
 Zdroj HZS ZK & ZZS ZK - Roman (KM)

(2012 - Září - Otrokovice)

Velmi důležité z hlediska prvního předpokladu o možném poranění je vyjít z informací o mechanismu úrazu. Pokud se jedná o nárazy do pevných nebo pohyblivých překážek musíme mít na paměnti, že motocyklista nemá žádnou ochrannou zónu, která by mu mohla poskytnout naději na minimalizaci poranění. Zkrátka síla působící při nehodě se nikde neakumuluje, ale přenáší se přímo na organismus jedince se všemi negativními důsledky.

V tomto případě jezdec na motocyklu (30) při srážce s osobním vozem byl vymrštěn 54 metrů a utrpěl tato poranění: podezření na otřes mozku, podezření na zlomeninu holení kosti, podezření na zlomeninu předloktí, zhmoždění břišní stěny a břišních orgánů a otevřenou ránu v oblasti zad a pánve.

Při takových poraněních, a zejména pokud se jedná o nehody motorkářů, má snad každý na mysli poranění páteře. Vodícími znaky jsou poruchy hybnosti a citlivosti části těla. Příznaky otřesu mozku mohou svědčit i pro daleko závažnější poranění hlavy, a to mozkové krvácení. Při poranění břicha nebo pánve může dojít k vnitřnímu krvácení, které je v terénu i v nemocnici jen těžko stavitelné. Při zlomeninách dlouhých kostí dochází rovněž ke keevním ztrátám. Nebezpečí tkví ale v tom, že ostrý úlomek kosti může poškodit nerv nebo cévu v blízkosti takto poškozené kosti.
pro návrat stskni ZPĚT pro návrat stiskni ZPĚT pro návrat stiskny ZPĚT pro návrat stiskni ZPĚT
Zdroj : M.Pacík 

Jednotka HZS Praha likvidovala následky dopravní nehody osobního
vozu a motocyklu. Řidič motocyklu odvezen ZZS

Zdroj : zasláno emailem od MALI

Tahle nehoda se stala v Berouně na křižovatce u Delvity. Žádné bližší informace k tomu nemám, jen jsem se doslechl, že řidič motorky jel 150 km/h...

 

Zdroj : http://motorcycleinfo.calsci.com/

Dopravní nehoda Nádherné Hondy ST1300. Fotky  před nehodou a po. Biker byl 3 dni v komatu. Měsíc ztráta paměti a mentální porucha. Během pobytu v nemocnici podala jeho manželka žádost o rozvod. Biker použil přilbu se sklopným hledím (sklopka celého spodku) při nehodě ji měl zvednutou. Pravděpodobně rána hledí m způsobila  těžké zranění hlavy, zlomeniny očnic a zranění v oblasti spánku. Po kliknutí na fotku se vám otevře celá stránka s dalšími foto této mašiny před a po nehodě.

 

 Zdroj a text: Zasláno emailem od  LUNNY

Dopravní nehoda z testování policejních motorek u ČB. Motorkář skončil v nemocnici se zdrátovanou nohou. Nepřišel o ni díky napříč uloženému v-motoru  I policajti bourají, když je smete plechovka...

Zdroj a text: Zasláno emailem od  J. HENDRYCH

Studený podzimní asfalt  - nezahřáté pneu a mírná zatáčka udělá svoje. Biker vyvázl s odřeninama

 Zdroj a text: Zasláno emailem od  XMAN

28.9.2005 došlo ke srážce osobního vozu Škoda Favorit a motocyklu Suzuki. Při nehodě byly 4 osoby těžce zraněny, řidič motocyklu, i přes snahu záchranářů, následkům nehody na místě podlehl. K havárii byly vyslány jednotky HZSP Tatra-Terex a HZS Nový Jičín, tři vozy záchranné služby a vrtulník. Příčiny nehody jsou v šetření policie, podle svědků z místa nehody nedal Favorit přednost motocyklu jedoucímu vysokou rychlostí.

Zdroj a text: Zasláno emailem od SEI

Dne 17.10.2005 v 7:20  v Chrudimi nedal přednost řidič fiatu  mladému motorkáři jedoucímu po hlavní silnici . Naštěstí došlo  jen k lehkému  zranění.

Zdroj a text: Zasláno emailem od SEI

23.9 .2005  14:55 - Kawasaki po srážce s Favoritem - nedání přednosti v jízdě osobním vozem.

 

Zdroj a text: Milan P. Hasičský záchranný sbor Praha

1.11.2005, 16:54 hod
Praha - 8, Rohanské nábřeží x U Nádražní lávky
Dopravní nehoda osobního automobilu a skútru.
Motocyklista - messenger bez zranění, odvezen ZZS ke kontrole do nemocnice. Jedna z mála nehod, kde střet s autem odskákala jenom motorka.

Zdroj a text:Zasláno emailem 11.11.2005 od: SPIDI Jeseník.   Autor foto uveden: Ondráček Vr.

Dopravní nehoda ze dne 9.10. 2005.Silnice ze Šumperka na Bruntál /kopec Skřítek www.moto-skritek.com

 

Zdroj a text:Zasláno emailem 30.09.2005 od: SPIDI Jeseník 

Dopravní nehoda v Domašově na silnici z Jeseníku do Šumperka.Řidič osobního motorového vozidla Škoda vyjížděl z místa ležícího mimo vozovku a nedal přednost motocyklu jedoucímu po hlavní silnici.Motorkář strhnul řízení, aby nedošlo ke střetu s vozidlem.Střetu však nezabránil.Následkem bylo vymrštění z vozovky, kde došlo ke střetu s betonovou výpustí.Dopravní nehoda se naštěstí obešla bez vážnějšího zranění.Motocykl zázrakem utrpěl pouze lehká zranění. SPIDI Jeseník.

  

Zdroj a text:Zasláno emailem: MP, Zlate hory

15.7. 2005 došlo k dopravní nehodě s velmi Smutným koncem  v podvečer ve Zlatých Horách okres Jeseník.Motorka jedoucí po hlavni cestě narazila do malotraktoru s vlečkou, který přejel pres most a odbočoval na hlavni cestu.Motocykl jel nepriměřenou rychlosti a údajně po zadním kole. Ridiči motocyklu bylo pouze 19 roku a řídil motorku HONDA VTR 1000 na kterou nemel řiditčský průkaz.Spolujezdkyni bylo pouhých 14 roku. Po Dlouhé a marné resuscitaci lékaři bohužel konstatovali smrt řidiče a jeho mladičké spolujezdkyně.

Zdroj: www.car.cz autor foto: Petr Bělka

Nehoda u Nymburka ze dne  6.4.2005: 

vrtulník - pokus o záchranu - smrt......

Zdroj: BD MC 04086

Tahle nehoda se stala v Berouně na křižovatce u Delvity. Žádné bližší informace k tomu nemám, jen jsem se doslechl, že řidič motorky jel 150 km/h...

Komentář z Berounského deníku: nehoda se stala třetího června dopoledne na křižovatce poblíž supermarketu Delvita. Řidič Škody Fabie zde nedal přednost v jízdě motocyklu Yamaha. Náraz odhodil auto na Škodu Favorit a všechna tři vozidla včetně motorky se vzňala. Oba mladíci z motorky utrpěli těžká zranění, kterým jeden z nich po třech dnech podlehl..

Zasláno dne  11.6.2005. Zdroj a foto: David Červený

Krásné počasí v ne.5.6.05 trocha času tak mastim protáhnout svou R1.Na zpáteční cestě domu jsem diky našim silnicím a stavu cest přišel o mašinu,ale to je v celku nepodstatné s tím ze mi zůstal život.Všichni co budete těchto pár řádek číst tak si uvědomte,ze na Vás doma někdo čeká a držte se hesla JEZDÍM TAK RYCHLE JAK MŮJ ANDĚL STRÁŽNEJ LÍTÁ. Stalo se to kolem 13:04 na jednom z našich skvěle udělanejch žel.přejezdu.Jel jsem trošíčku rychleji ale ne žádnej voheň,za jinejch okolnosti se to dalo skvěle ustát,ale když vás nakopne asi 15 cm.vybržděnej hrbol od náklaďáku a pošle do druhého tak se s tím moc dělat nedá.Při mé smůle akorát profrčel rychlík do ČB a mašinu odrazil rozebranou na díly. Tak prosím Vás jezděte s tím,ze jste v Čechách a ne někde kde jsou cesty no.1 a hlavně v moto oblečeni,to nedělají jen tak pro parádu! Diky kombi, rukavicím, páteřáku, moto botám a dalším vymoženostem sem to přežil bez jediného šramu.

 

hromádka šrotu z R1 - vlak je vlak

Zasláno 2.6.2005. Text: Kamarat, Honda, pozical, zvodidla...
foto a zdroj Ju.F.K.

Zasláno v roce 2005. Podle info na fotce je zdroj: www.stileproject.com  

Zasláno v roce 2004 od WILD MACHINES SPIDI Jeseník

text: Malá dopravní nehoda ze dne 21.5. 2004 v Jesníku. Při opravě motocyklu a
zkoušce motoru byla čirou náhodou zařazena jednička a to bylo zakončení
opravy.Motocykl byl bez většího poškození, majitel starého veterána jen
zlomenou ruku. Škoda jen, že takto nedopadají všechny nehody.

Dne 13.03.2004 ulice Evropská, Praha

Popis události: Jízda po Evropské na zadním kole Fároše. Bohužel přední kolo se během dlouhé jízdy po zadním dostalo do klidu a při dosedu ve velké rychlosti na silnici se asi ,,kouslo - ustřelilo a mašina vyletěla ze silnice. Zkušený jezdec si neuvědomil drobnost. Kolo z klidu nejde najednou ,,nakopnout,, do shodné rychlosti.  Bohužel nehoda byla pro řidiče smrtelná !

Pokud máte někdo přesnější informaci o průběhu nehody tak se ozvěte. 

Zdro fotoj: KOLIKOVA MOTOSTRANKA  http://kolik.planetka.cz/ 

(komentář: Já bych si taky neuvědomil, že se to může stát. Dávejte pozor lidi.)

    

Vlastní zkušenost - pes pod předním kolem..

Rychlost cca 100km/hod... jen slide (díky bohu)...

Zasláno v roce 2004. Zdroj: Daniel "Doctor" Dršťák

Bez dalších informací od zasilatele. Zasláno v roce 2004

Mašina ,,rozstřihla,, auto.